ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن 97

تقریبا چند سالی است که صحبت از برداشتن کنکور و حذف کنکور سراسری می باشد و کم کم خیلی از رشته ها طوری شد که افراد می‌توانند هم اکنون بدون اینکه در کنکور شرکت کنند در آنها ادامه تحصیل دهند. یعنی چیزی بیش از 85 درصد رشته ها طوری هستند که افراد می‌توانند بدون کنکور و فقط بر اساس سوابق تحصیلی و معدل وارد آن شوند و در آن ادامه تحصیل دهند و این قضیه باعث شده که خیلی از افراد در موقعیت ها و شرایط مختلف تمایل بیشتری به ادامه تحصیل پیدا کنند و حالا قرار شده است که رشته های بدون کنکور از رشته های با کنکور به صورت کامل جدا شود و حتی تاریخ ثبت نام و دفترچه آنها هم به صورت کامل تفکیک شود. یعنی برای رشته های بدون کنکور یک دفترچه انتخاب رشته مجزا وجود خواهد داشت که تمام قسمت های مختلف مثل ثبت نام و انتخاب رشته و اعلام نتایج بدون کنکور سراسری در آن آمده و راجع به تاریخ ها و تمام مراحل به صورت کامل صحبت شده است.

مطالب مشاوره

ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن 97

 

 

وقتی که جداسازی این دو دسته رشته انجام شد، قرار شده که از ورودی بهمن امسال یعنی سال 97 رشته های بدون کنکور و با کنکور از هم تفکیک شوند تا افراد بتوانند تمامی شرایط و رشته ها را در دفترچه های جدا دنبال کنند و بهمن امسال اولین ورودی آنها خواهد بود.

 

بدون کنکور

 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری

بر اساس تصمیماتی که گرفته شد و رشته های با کنکور و بدون کنکور از همدیگر جدا شدند کسانی که درخواست ثبت نام بدون کنکور سراسری داشته باشد برای اولین بار در بهمن ماه 97 می توانند ورودی بهمن ماه 97 باشند و برای رشته های بدون کنکور سراسری اقدام کنند. که تاریخ آن از 29 دی ماه تا 6 بهمن ماه 97 خواهد بود که افراد برای پذیرش پذیرفته شدن در دانشگاه های مد نظر خود می ‌توانند به آنجا مراجعه کنند و یا اینکه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و دفترچه را به صورت دقیق مطالعه کنند و رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را پیدا کنند تا مدارکی که مورد نیاز است و در مورد آن در دفترچه به صورت کامل صحبت شده است را فراهم کنند و به دانشگاه پذیرنده مراجعه کنند و بقیه مراحل را به صورت حضوری انجام دهند و کسانی که بعد از بررسی ها مشخص شود که پذیرفته شدند در هفته دوم بهمن ماه اسامی آنها از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود و می توانند از نتایج خود مطلع شوند.

 

 

مشاوره تلفنی    مشاوره تحصیلی     مشاوره تحصیلی دانشگاه بدون کنکور       مشاوره دانشگاه بدون کنکور    مشاوره

 

بدون کنکور

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن 97

همه کسانی که میخواهند در کنکور شرکت کنند این را می‌دانند که افرادی که قرار است ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دهند باید یکسری شرایط عمومی و اختصاصی مشخص داشته باشند و هنگامی که مشخص شود افراد این ویژگی ها را دارند می توانند ثبت نام خود را انجام دهند و باقی مراحل را طی کند و از جمله شرایطی که افراد باید داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن یکی از مدارک دیپلم نظام قدیم (چهار ساله)، دیپلم و پیش دانشگاه، دیپلم سال دوازدهم (نظام جدید) و یا کاردانی (فوق دیپلم)

  • محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 97 از انتخاب رشته بدون کنکور سراسری بهمن 97

  • حق انتخاب رشته در چندین دانشگاه و موسسات بدون کنکور ( ولی حق تحصیل در یکی از رشته محل های قبولی را دارند )

بدون کنکور

 

در نهایت کسانی که شرایط را بررسی کردند و دیدند که تمامی شرایط گفته شده را دارند می توانند وارد سایت بشوند و همه مدارکی که گفته شده برای ثبت نام بدون کنکور کار لازم است آماده کنند و با در دست داشتن آنها بقیه مراحل را طی کنند. البته نحوه ثبت نام و مدارکی که مورد نیاز است و شرایطی که باید افراد داشته باشد در 25 دی ماه 97 منتشر می‌شود و افراد می‌توانند آن موقع اطلاعات کامل را پیدا کنند و برای ثبت نام اقدام کنند.

 

 

نتایج بدون کنکور سراسری بهمن 97

کسانی که تصمیم می گیرند در یکی از رشته های بدون کنکور سراسری ادامه تحصیل دهند بعد از اینکه ثبت نام را پشت سر گذاشتند و لیست رشته های خود را انتخاب کردند نتایج آنها بعد از بررسی های صورت گرفته از تاریخ 6 بهمن تا 10 بهمن بر روی سایت قرار می گیرد و می توانند در قسمت نتایج بدون کنکور بهمن 97 نتیجه نهایی را مشاهده کنند.

 

بدون کنکور

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.