ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی | آی مشاوره

در چند سال گذشته تاکنون دانشگاه علمی کاربردی با پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، توانسته است متقاضیان زیادی علی الخصوص شاغلین را به سمت خود بکشاند. یکی از ویژگی های مهم دانشگاه علمی کاربردی این است که کد رشته های متنوع و زیاد در اکثر واحد های این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی را ارائه می دهد. لازم است داوطلبان برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی به دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مراجعه نمایند.

 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور برای این دانشگاه ها نیز مانند دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در دو مرحله مهر و بهمن ماه انجام می شود. از شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی علمی کاربردی داشتن مدرک دیپلم در یکی از شاخه های نظری اعم از ریاضی، تجربی، انسانی و یا فنی حرفه ای و یا کاردانش است.

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی با در دست داشتن مدرک دیپلم در هر رشته ای می توانند از میان لیست رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی که در دفترچه ثبت نام علمی کاربردی ارائه می شود، هر رشته ای را براساس علاقه خود و بدون محدودیت انتخاب نمایند.

 در صورتی که رشته مورد علاقه خود را در لیست رشته های ارائه شده پیدا نکرده اید می توانید به ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد و یا ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه غیر انتفاعی مراجعه نمایید. در ضمن اگر مدرک پیش دانشگاهی دارید می توانید برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نورهم اقدام نمایید.

داوطلبان ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی باید پس از خرید کارت اعتباری از طریق سایت سنجش و وارد نمودن شماره سریال ثبت نامی وارد مراحل ثبت نام شوند و پس از تکمیل اطلاعات شخصی و وارد کردن کد رشته های انتخابی از دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی که حداکثر می تواند 30 کد رشته باشد، ثبت نام خود را انجام داده و منتظر اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی باشند.

این دانشگاه پس از بررسی سوابق تحصیلی و در صورت دارا بودن شرایط و ظرفیت پذیرش کدرشته انتخابی هرداوطلب وضعیت قبولی وی را مشخص خواهد کرد. پذیرفته شدگان پس از مشاهده رشته و محل قبولی شان می بایست برای تکمیل فرایند ثبت نام با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به صورت حضوری به واحد دانشگاهی مراجعه نمایند. شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیز برای هر ترم در مقطع کاردانی که 4 یا 5 ترم برابر با 2 الی 2.5 سال زمان می برد، حدودا بین 600 الی 800 هزار تومان می باشد.

 

 

علمی کاربردی

 

مطالب مشاوره

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

برای اینکه در مقطع کارشناسی در این دانشگاه بخواهید ادامه تحصیل دهید باید بدانید که دانشگاه علمی کابردی برای مقطع کارشناسی پیوسته یا همان لیسانس دانشجو نمی پذیرد و متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه می بایست مدرک کاردانی داشته باشند تا بتوانند متقاضی مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه شوند.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی نیز در دو مرحله مهر و بهمن ماه انجام خواهد شد. برای علاقه مندانی که قصد ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی را دارند الزامی برای تطبیق عنوان مدرک کاردانی با کارشناسی شان وجود نخواهد داشت و می توانند با مراجعه به لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی از طریق دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی، بدون هیچ محدودیتی رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند. متقاضیان می بایست برای انجام ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی به سایت سنجش مراجعه نموده و با خریداری کارت اعتباری ثبت نام امکان ورود به مراحل لازم برای ثبت نام را بدست می آورند. سپس با وارد کردن شماره سریال ثبت نام این امکان در اختیار داوطلب قرار میگیرد که پس از تکمیل اطلاعات شخصی خود حداکثر 30 کدرشته را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی وارد نماید.

پس از فرایند ثبت نام هر داوطلب براساس سوابق تحصیلی دوره کاردانی و شرایط و ظرفیت کد رشته انتخابی پذیرفته خواهد شد. نتایج از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد. ادامه مراحل ثبت نام بصورت حضوری و با مراجعه به واحد دانشگاهی انجام می شود. در مورد هزینه تحصیا خوب است بدانید که مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کابردی 4  الی 5 ترم (2 تا 2.5 سال) زمان خواهد برد و شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی برای هر ترم تقریبا 700 الی 900 هزار تومان خواهد بود.

 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی طبق هر سال در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مهر و بهمن ماه انجام می شود. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهر ماه در اواسط مرداد ماه و برای ورودی بهمن ماه در اواخر بهمن ماه انجام خواهد شد.

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی | آی مشاوره

در بین کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشگاه را دارند کسانی که میخواهند وارد دانشگاه علمی کاربردی شوند و در رشته های مشخص شده این دانشگاه ادامه تحصیل دهند باید بدون آزمون وارد این دانشگاه شوند و برای تحصیل در رشته‌های این دانشگاه لازم است که شهریه پرداخت کنند، ولی قبل از این که ادامه تحصیل در آنها شروع شود لازم است که در اولین مرحله اقدام به ثبت نام کنند و مراحل ثبت نام را به صورت مرحله به مرحله انجام دهند تا بتوانند در نهایت وارد دانشگاه شوند و برای اینکه ثبت نام آنها به درستی صورت گیرد باید در همان تاریخی که سازمان سنجش مشخص می‌کند وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوند و مراحل ثبت نام را انجام دهند و بعد از اینکه وارد سایت شدند باید دفترچه بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را به صورت دقیق و کامل مطالعه کنند و سپس رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند را به دقت بررسی کنند تا از بین آنها 20 کد رشته محل را بر اساس اولویت های خود انتخاب کنند و ثبت نام را انجام دهند.

 

مشاوره تلفنی

مشاوره تحصیلی 

 دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی
علمی کاربردی بدون کنکور

 ثبت نام دانشگاه بدون کنکور
رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

دانشگاه بدون کنکور

 

علمی کاربردی

 

 کسانی که میخواهند در مقطع کاردانی ادامه تحصیل دهند لازم است که موفق مبلغ 18 هزار و 600 تومان و کسانی که میخواهند برای مقطع کارشناسی تحصیل دهند مبلغ 20000 تومان را برای هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی پرداخت میکنند. سپس کارت اعتباری تهیه می‌کنند که لازم است در فرآیند ثبت‌نام اینترنتی این کارت و شماره روی آن را داشته باشند تا کد رهگیری را وارد کنند و بتوانند سایر مراحل ثبت نام را انجام دهند.

 

علمی کاربردی

 

 برای مقطع کاردانی افراد می‌توانند 20 کد رشته محل را انتخاب کنند و در مقطع کارشناسی می توانند 30 رشته محل را انتخاب کند و بعد از اینکه تمام مراحل ثبت‌نام به درستی تکمیل و انجام شد و بررسی ها توسط دانشگاه صورت گرفت اعلام نتایج انجام می شود و اگر افراد پذیرفته شده بودند می تواند برای ادامه تحصیل به دانشگاهی که انتخاب کرده بودند مراجعه کنند.

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی | آی مشاوره

دانشگاه های مختلفی هر ساله به صورت بدون آزمون پذیرش دانشجو را در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته های متفاوتی انجام می دهند و از بین آنها دانشگاه علمی کاربردی بدون آزمون در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، پذیرش دانشجو را انجام می دهد که معمولا دو بار در سال این اتفاق می‌افتد و افرادی که تمایل دارند ورودی مهرماه باشند در مرداد ماه اقدام به ثبت‌نام می کنند و کسانی که می‌خواهند ورودی بهمن ماه باشد در آبان ماه ثبت نام خود را انجام می دهند. کسانی که می‌خواهند در مقطع کاردانی در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند معدل دیپلم آنها مد نظر قرار داده می شود و لازم است که مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشند و همینطور افرادی که میخواهند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند باید مدرک کاردانی داشته باشند و معدل همین مدرک هم برای پذیرش آنها مدنظر قرار می گیرد.

 

مشاوره تلفنی

مشاوره تحصیلی 

 دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی
علمی کاربردی بدون کنکور

 ثبت نام دانشگاه بدون کنکور
رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

دانشگاه بدون کنکور

 

تکمیل ظرفیت

 

در این بین کسانی که در تاریخ هایی که گفته شد به ثبت نام نرسیده باشند و ثبت نام آنها در تاریخ های گفته شده انجام نشده باشد نباید نا امید باشند زیرا این دانشگاه معمولا یک زمانی را برای تکمیل ظرفیت قرار می‌دهد تا کسانی که موفق نشدند ثبت نام را انجام دهند بتوانند ثبت نام کنند. تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی معمولا بین30  مهر تا 15 آبان است. داوطلبان باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانیsanjesh.org  شوند یا وارد سایت دانشگاه جامع‌ علمی ‌کاربردی به نشانی www.edu.uast.ac.ir شوند و دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی را مطالعه کنند وهزینه ثبت نام را پرداخت کنند و بقیه مراحل ثبت نام را طی کنند.

 

مطالب مشاوره

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

 

تکمیل ظرفیت

 

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

برای هر داوطلب فقط "یک بار" امکان ویرایش وجود دارد.

هر داوطلب مجاز به انتخاب "یک کد رشته محل" است.

داوطلبان مقطع کاردانی باید رشته مرتبط با مدرک تحصیل خود را انتخاب کنند.

همه ی متقاضیان مرد هم باید در زمان ثبت‌ نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

اگر فردی قبلا در بین پذیرفته‌ شدگان نهایی پذیرش دوره‌ مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای « ناپیوسته » نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌ -‌‌ کاربردی مهر ماه ( مرحله شهریور ماه ) قرار گرفته باشد و در مرحله تکمیل ظرفیت ( همین مرحله ) برای ادامه تحصیل در یکی از مراکز ثبت‌نام نماید ، قبولی قبلی وی در شهریورماه سال جاری لغو خواهد شد.

تمامی متقاضیان کاردانی باید تا آخر شهریور دارای مدرک دیپلم نظام جدید ( فنی و حرفه ای، کار دانش و نظری ) و یا  دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه ( چهارساله یا شش ساله دبیرستان و یا هنرستان ) و متقاضیان کارشناسی تا تاریخ مذکور دارای مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) باشند. 

هزینه ثبت‌ نام تکمیل ظرفیت کاردانی علمی کاربردی مبلغ22000 تومان و هزینه ثبت‌ نام تکمیل ظرفیت کاردانی علمی کاربردی مبلغ 27000 تومان است که از طریق سیستم الکترونیکی سایت سازمان سنجش قابل پرداخت است. 

 

 

تکمیل ظرفیت

 

مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

شش قطعه عکس 4×3

کپی و اصل شناسنامه برای مطابقت.

کپی کارت ملی و اصل آن برای مطابقت.

اصل مدرک فوق دیپلم و یا کاردانی برای متقاضیان مقطع کارشناسی و اصل و کپی مدرک دیپلم برای متقاضیان مقطع کاردانی.

اصل فرم تأییدیه معدل جهت فارغ‌التحصیلانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است برای داوطلبان مقطع کاردانی.

ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبانی که از سهمیه شاغل استفاده می کنند.

 

 

تکمیل ظرفیت

 

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی | آی مشاوره

افرادی که تمایل دارند در یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند بعد از اینکه رشته های مد نظر خودشان را انتخاب کردند و ثبت نام را تکمیل کردند منتظر اعلام نتایج می شوند تا ببینند که به ترتیب اولویت رشته هایی که انتخاب کرده بودند نهایتاً از طرف دانشگاه برای کدام یک از رشته ها پذیرفته شده‌اند و معمولا اعلام نتایج در اواخر شهریور ماه می باشد. زمان اعلام نتایج معمولا اواخر شهریور ماه است که پایان مهلت ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی آخر مرداد ماه می باشد و در اواخر شهریورماه نتایج اعلام می شود.

 

مشاوره تلفنی

مشاوره تحصیلی 

 دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی
علمی کاربردی بدون کنکور

 ثبت نام دانشگاه بدون کنکور
رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

دانشگاه بدون کنکور

 

علمی کاربردی

 

برای دوره کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی و پذیرش ورودی مهر بدون آزمون است و فقط بر اساس معدلی که افراد در مقطع دیپلم کسب کردند برای مقطع کاردانی و معدل فوق دیپلم برای کسانی که میخواهند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند ملاک سنجش خواهد بود.

 

مطالب مشاوره

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

علمی کاربردی

 

کساانی که در این فرآیند ثبت نام کردند می دانند که علاوه بر ثبت نام اعلام نتایج آن به صورت کاملا اینترنتی می باشد و در زمانی که مشخص میشود توسط سایت سازمان آموزش سنجش کشور اعلام می‌شود و برای این که اعلام نتایج را مشاهده کنند می‌توانند وارد قسمت جامع علمی کاربردی شوند و بر روی اعلام نتیجه دوره کاردانی فنی و حرفه ای سال مد نظر کلیک کنند و اگر هم که برای کارشناسی ناپیوسته شرکت کرده بودند روی لینک مورد نظر خودشان کلیک می کنند و مراحل بعدی را طی میکند و شماره پرونده یا سایر مشخصات خود را وارد میکند تا بتواند نتیجه را مشاهده کنند.

 

 

معمولا سایت سازمان سنجش به این صورت است که از دو طریق یا سه طریق افراد می‌توانند نتایج را مشاهده کنند که در یکی از روش ها لازم است که شماره شناسنامه و شماره پرونده وارد کنند و در یک روش دیگر لازم است که تنها با وارد کردن نام خانوادگی و نام و شماره شناسنامه نتایج را ببینند.

 

علمی کاربردی

 

 در قسمتی که از شما شماره پرونده خواسته می شود باید دقت داشته باشید که شماره پرونده روی همان رسید که در مقالات دیگر اشاره کردیم حتما تا پایان ثبت نام نزد خود نگه دارید نوشته شده است و وقتی که شما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را انجام می دهید و هزینه پرداخت می کنید حتما باید از همان ابتدا تا انتهای کار رسید را پیش خودتان نگه دارید چون هم شماره پرونده روی آن درج شده که شما به آن نیاز پیدا می کنید و هم هنگام ثبت نام لازم است که فیش را ارائه دهید.

 

 

علمی کاربردی

شهریه دانشگاه علمی کاربردی | آی مشاوره

از سال 1370 تا به حال دانشگاه علمی کاربردی بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف کرده است که خیلی از افرادی که دارای شرایط خاص هستند و شاغل هستند تمایل دارند که در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند زیرا شرایط آن به گونه ای است که افراد می‌توانند تا حدودی در انتخاب زمان کلاس ها و شرایط مختلف نظر دهند و شرایط را با موقعیتی که دارند مطابقت دهند تا برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات دچار مشکل نشوند. البته در کنار تمام ویژگی هایی که تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی دارد باید اشاره کنیم که کسانی که می‌خواهند در یکی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی که به صورت بدون آزمون دانشجو می گیرد ادامه تحصیل دهند موظف به پرداخت شهریه هستند و با توجه به اینکه چه رشته ای را انتخاب می کنند و در چه مقطعی می خواهند ادامه تحصیل دهند شهریه‌ها متفاوت خواهد بود.

 

 

مشاوره تلفنی

مشاوره تحصیلی 

 دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی
علمی کاربردی بدون کنکور

 ثبت نام دانشگاه بدون کنکور
رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

دانشگاه بدون کنکور

علمی کاربردی

 

برای اینکه افراد قبل از اینکه اقدام به ثبت‌نام کنند ببینند که شهریه ها در چه حدی است و آیا توان مالی پرداخت این شهریه ها را دارند یا خیر به صورت تقریبی شهریه ها را در قالب جدول هایی برای شما آورده ایم تا آگاهی بیشتری در مورد هزینه‌ها داشته باشید و بتوانید راحت تر تصمیم‌گیری کنید و ببینید که آیا توان ادامه تحصیل در دانشگاه هایی که مد نظرتان است و در رشته‌هایی که میخواهید دارید یا ندارید و بعد شروع به ثبت‌نام و بقیه مراحل کنید.

 

 

مطالب مشاوره

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

 

 با توجه به تغییر هزینه‌ها هر سال مبلغ شهریه ها تغییر میکند و به همین خاطر نمی توانیم بگوییم که اعداد و ارقامی که ما در جدول ها برای شما آورده ایم دقیقا درست است و با توجه به نوساناتی که قیمتها در زمینه‌های مختلف دارند معمولا 10 تا 15 درصد اختلاف بین مبالغی که برای شما آورده ایم با چیزی که در عین حال وجود دارد هست و شما می توانید با اضافه کردن این درصد به مبلغی که برای شما آورده شده است تخمین بزنید که میزان شهریه ها برای شما به چه صورت خواهد بود.

 

 

علمی کاربردی
 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی

 

شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 96 - 97

شهریه ثابت هر ترم در طول دوره ( ریال )

شهریه متغییر

دروس عمومی

دروس پایه ، اصلی و تخصصی

واحد نظری ( ریال )

واحد عملی ( ریال )

واحد نظری ( ریال )

واحد آزمایشگاهی ( ریال )

واحد کارگاهی و پروژه ( ریال )

* واحد کاربینی و کارورزی ( ریال )

4/763/300

184/250

301/620

262/775

420/440

455/515

912/525

3/709/900

184/250

301/620

196/995

286/810

341/550

912/525

3/477/285

184/250

301/620

175/875

287/910

319/935

833/175

3/946/580

184/250

301/620

201/080

301/620

335/170

872/850


 

علمی کاربردی

 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کارشناسی ناپیوسته 

 

شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 96 - 97

 گروه آموزشی

شهریه ثابت هر ترم در طول دوره ( ریال )

شهریه متغییر

دروس عمومی

دروس پایه ، اصلی و تخصصی

واحد نظری ( ریال )

واحد عملی ( ریال )

واحد نظری ( ریال )

واحد آزمایشگاهی ( ریال )

واحد کارگاهی و پروژه ( ریال )

* واحد کاربینی و کارورزی ( ریال )

صنعت

4/855/300

201/080

328/790

269/330

431/365

466/440

912/525

کشاورزی

3/810/640

201/080

328/790

205/850

300/035

354/775

912/525

مدیریت و خدمات اجتماعی

3/537/240

201/080

328/790

179/865

295/890

327/915

833/175

فرهنگ و هنر

4/017/860

201/080

328/790

207/350

309/980

343/530

872/850