تحصیل در فنلاند

یکی از کشورهایی که در شمال اروپا قرار دارد و آب و هوای چندان مناسبی ندارد کشور فنلاند است که به دلیل شرایط جوی، جمعیت زیادی در این کشور زندگی نمی کند و زبانی که مردم در این کشور صحبت می کنند فنلاندی و سوئدی است. تا سال 2015 داننشجویان خارجی که تصمیم داشتند در فنلاند ادامه تحصیل دهند می‌توانستند به صورت رایگان به تحصیل بپردازند ولی از سال 2016 به بعد این قضیه کنسل شد و شرط معدل قرار دادند تا فقط کسانی که در در رده علمی بالاتری قرار دارند بتوانند تحصیل رایگان داشته باشند.  به طور کلی کشور فنلاند 10 دانشگاه دارد که در چند رشته مختلف آموزش می دهند.

 

 

فنلاند

 

با اینکه کشور فنلاند از کشورهای خیلی پیشرفته و مورد قبول تمامی افراد نیست اما از نظر آموزشی در رده کیفی بالایی قرار دارد و کسانی که در این کشور تحصیل کنند وقتی که درسشان تمام شد و موفق شدند کار پیدا کنند می‌تواند اقامت این کشور را داشته باشند.  کسانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند 20 ساعت کار دانشجویی در طول هفته داشته باشند و اگر در روزهای تعطیل هفته باشند اجازه 40 ساعت کار را دارند.

 

مطالب مشاوره          تحصیل در فنلاند

فنلاند

 

کسانی که تمایل دارند در مقطع لیسانس در کشور فنلاند به تحصیل خود ادامه دهند کار دشواری را پیش رو دارند زیرا در مقطع لیسانس همه کلاس‌ها به زبان فنلاندی برگزار می شود و کسی که می خواهد در این مقطع در فنلاند ادامه تحصیل دهد باید حتما مدرک زبان فنلاندی را داشته باشد تا بتواند به راحتی درس ها را بگذراند و کسانی که تنها مدرک زبان انگلیسی دارند بهتر است برای کشورهای دیگری که زبان انگلیسی را برای تدریس دروس خود انتخاب کرده‌اند درخواست ادامه تحصیل دهند.

 

فنلاند

 

 اما در مقطع کارشناسی ارشد افراد کار راحت ‌تری دارند زیرا همه ی درس ها در بیشتر رشته‌ها با زبان انگلیسی تدریس می شود و کسی که آیلتس 6 به بالا داشته باشد خیلی راحت می تواند در مقطع کارشناسی ارشد برای کشور فنلاند پذیرش بگیرد.

 

 

 بهتر است کسانی که تمایل دارند درخواست ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای کشور فنلاند ارسال کنند بیشتر از پنج سال فاصله بین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها وجود نداشته باشد زیرا اگر فاصله بیش از 5 سال باشد پذیرش گرفتن برای آنها کار آسانی نخواهد بود.

برای مقطع کارشناسی ارشد افراد می‌توانند بورسیه تحصیلی داشته باشند که این مبلغ 4 تا 8 هزار یورو در سال است و از آنجا که می توانند 20 ساعت در هفته را هم کار دانشجویی داشته باشند گذران زندگی برای افراد خیلی سخت نخواهد بود. در ضمن توجه داشته باشید که اگر میخواهید در مقطع کارشناسی ارشد برای کشور فنلاند اقدام کنید معدل مقطع کارشناسی شما نباید از 13 پایین تر باشد.

 

  

فنلاند

 

 برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا لازم است که فرد مدرک زبان آیلتس 7 به بالا را داشته باشد تا بتواند درخواست خود را ارسال کند و پذیرش را از آن خود کند. البته در نظر داشته باشید که میزان حداقل معدل برای کسانی که میخواهند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند باید 15 باشد. یعنی در مقطع کارشناسی ارشد معدل تمام آنها باید بالای 15 باشد تا بتوانند پذیرش این کشور را از آن خود کنند. افرادی که در مقطع دکترا می‌خواهند ادامه تحصیل دهند این شانس را دارند که بورسیه تحصیلی 4 تا 8 هزار یورو در سال را دریافت کنند و در کنار آن هم اجازه کار دانشجویی برای کسب درآمد بیشتر را دارند.

 

 

فنلاند

 

 کسی که قرار شده برای تحصیل در فنلاند شهریه پرداخت کنند در صورتی که موفق شود معدل بالایی کسب کند دانشگاه این اجازه را به آنها می‌دهد که به صورت رایگان از ترم دوم به بعد به تحصیل خود ادامه دهد.  فنلاند جزو آن دسته از کشورهایی است که مالیات بالایی دارد و 600 تا 800 یورو مالیات به دانشجویان اختصاص داده می شود و هزینه خوابگاه ها هم معمولا 250 یورو است که فرد باید تمام مبلغ های دریافتی و خرج خود را در نظر بگیرد و در صورتی که از پس خرج و مخارج و شرایط زندگی می توانست بربیاید اقدام به ارسال درخواست پذیرش و سایر مراحل کند.

 

فنلاند

تحصیل در مالزی

یکی از کشورهایی که بسیاری از ایرانی ها تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند و خیلی ها برای تحصیل این کشور را انتخاب می کنند زیرا دین رسمی اسلام را دارد، کشور مالزی است. این کشور جزو کشورهایی است که مسلمان نشین است و پایتخت آن کوالالامپور است و جز کشورهای آسیایی می باشد که دانشگاه‌ های معتبری دارد و با وجود کیفیت آموزشی بالا هزینه تحصیل در این کشور پایین است.

 

 

مالزی

 

 از جمله مزایایی که تحصیل در مالزی دارد قیمت پایین زندگی در این کشور است که باعث شده به نسبت هزینه پایین زندگی شهریه ها هم پایین تر باشد و افراد بیشتری توان تحصیل در این کشور را داشته باشند و کسانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند از بیمه درمانی و امکانات دولتی بهره مند شوند. همچنین خوابگاه هایی که به دانشجوها تعلق می گیرد قیمت خیلی مناسبی دارد و بسیاری از افراد می‌توانند از جایگاه مناسب با هزینه پایین برخوردار شوند.

 

مطالب مشاوره       تحصیل در مالزی

 

 علاوه بر شرایطی که در مورد مالزی گفته شد می‌توان گفت که مدرکی که از این کشور به دانشجویان داده می‌شود اعتبار بالایی در نزد بیشتر کشورها از جمله ایران دارد. از آنجا که تعداد ایرانی ها در کشور مالزی بسیار زیاد است افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند و ادامه تحصیل می‌دهند خیلی از غربت این کشور گلایه ای ندارند.

 

مالزی

 

 کسانی که تمایل دارند برای مقطع کارشناسی در کشور مالزی تحصیل کنند باید سنشان کمتر از 30 سال باشد و معدل دیپلم آنها بالای 14 باشد و مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 را داشته باشند. کسانی که میخواهند برای مقطع کارشناسی ارشد در این کشور ادامه تحصیل دهند باید معدل مقطع کارشناسی آنها از 15 بالاتر باشد و برای دانشگاه های خصوصی معدل 13 تا 15 هم می تواند مورد قبول باشد و فرد باید مدرک زبان تافل یا آیلتس را حتما داشته باشد.

 نحوه گذراندن دوران کارشناسی ارشد در این کشور به صورت مختلف است که افراد با توجه به توانایی و علایق خودشان و دانشگاه و رشته مربوطه می‌توانند یکی از آن سه را انتخاب کنند و ادامه تحصیل دهند که یکی از آنها کلاس درس، یکی کلاس و پژوهش و دیگری فقط پژوهش می باشد.

 

 

مالزی

 

 نسبت به بقیه کشورها کشور مالزی جزو آن دسته از کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن خیلی کم است و با توجه به اینکه افراد چه رشته ای را انتخاب میکنند هزینه تحصیل آنها می‌تواند در مقطع لیسانس 3000 تا 5000 دلار باشد و همچنین در مقطع فوق لیسانس 2500 تا 3500 دلار در ترم خواهد بود و اگر افراد تمایل داشته باشند که در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند 14 هزار تا 17 هزار دلار در سال می توانند هزینه کنند و اگر علاقه مند باشید که بدانید قضیه بورسیه تحصیلی به چه صورت است باید بگوییم که بورسیه تحصیلی فقط به دانشجویان مقطع دکترا تعلق میگیرد و برای بقیه مقاطع در صورتی بورسیه تحصیلی اختصاص میدهند که نمرات افراد بسیار بالا باشد و هر چه نمره بیشتر باشد درصد تخفیف شهریه بیشتر خواهد بود.

 

 

مالزی

 

 به علت پایین بودن هزینه های زندگی در کشور مالزی کسانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند و یا تحصیلات خود را در این کشور ادامه می‌دهند زندگی نسبتاً راحتی دارند و با توجه به اینکه کتاب و پوشاک و حمل و نقل آنها به چه صورت خواهد بود هزینه ها از 500 دلار تا 600 دلار در ماه متغیر است.

 هزینه خوابگاه ها هم اگر دولتی باشد 300 تا 800 و اگر خصوصی باشد 500 تا هزار رینگیت هست که افرادی که تمایل دارند از امکانات خوابگاه استفاده کنند برای هر دانشگاهی که هستند و در هر مقطعی که می‌خواهند تحصیل کنند باید ریز جزئیات را از آن دانشگاه پرس و جو کنند و بعد اقدام به گرفتن خوابگاه و سایر مسائل کنند.

 

 

مالزی

 

تحصیل در فرانسه

 افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند با توجه به علایق شخصی و شرایط تحصیلی و مالی کشورهای مختلفی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. بعضی از این افراد تمایل دارند که کشورهای آمریکایی و و یا کشورهای اروپایی را انتخاب کنند و بعضی دیگر تمایل دارند که کشورهای آسیایی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. چیزی که بین تمام این افراد مشترک است تمایل به تحصیل و کسب علم می باشد و برای اینکه شرایط ادامه تحصیل در هر کشوری را داشته باشند لازم است قبل از این که اقدام به ارسال درخواست پذیرش در هر مقطعی به کشور مدنظر داشته باشند از قبل یکسری اطلاعاتی در مورد آن کشور کسب کنند تا بتوانند با اعتماد به نفس بیشتر و آگاهی کامل تر این کار را انجام دهند.

 

 

فرانسه

 

 از بین کشورهای اروپایی کشور فرانسه که در اروپای غربی قرار دارد وسعت زیادی دارد و با توجه به بالا بودن سطح کیفیت زندگی در این کشور هر سال افراد زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور برای زندگی و تحصیل را دارند و این کشور علاوه بر این که در زمینه تحصیلی سطح بالایی دارد آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیادی را هم در دل خود دارد که باعث می‌شود افراد زیادی به زندگی در این کشور علاقه مند باشند.

 بیشتر فرانسوی ها دین مسیحیت و کاتولیک دارند و همچنین دین پروتستان و یهودی و مسلمان هم در این کشور دیده می‌شود و از آنجایی که سطح کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست و مردم این کشور اکثراً تحصیلکرده هستند امید به زندگی در این کشور بسیار بالاست و خیلی از افراد تمایل به مهاجرت به کشور فرانسه را دارند. زیرا علاوه بر تمام مواردی که گفته شد این کشور از نظر آب و هوایی بسیار مناسب است و تقریبا تمام آب و هواها در قسمت های مختلف این کشور تجربه می شود و از آب و هوای معتدل تا گرم و همچنین آب و هوای سرد را در کشور فرانسه می توانید تجربه کنید.

مطالب مشاوره        تحصیل در فرانسه

 

 تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از آنها داشتن دانشگاه های بسیار معتبر در سطح بین المللی و جهانی است و مدرک تحصیلی که از دانشگاه های کشور فرانسه دریافت می کنید مورد قبول بیشتر کشورهای مختلف دنیا می باشد. اگر موفق شوید از دانشگاه های دولتی پذیرش دریافت کنید هزینه تحصیل شما بسیار پایین خواهد بود و با توجه به رشته تحصیلی که دارید می توانید کاردانشجویی مناسبی را داشته باشید تا در کنار تحصیل بتوانید هزینه زندگی خود را تامین کنید و تقریبا به همه دانشجویان خارجی کمک هزینه مسکن پرداخت می شود تا بتوانند راحت تر اقدام به گرفتن خانه و خوابگاه کنند.

 

فرانسه

 

 تحصیل در کشور فرانسه یک سری شرایط و قوانین دارد که کسانی که تمایل دارند بدون داشتن هیچ گونه مشکلی در این کشور تحصیل و زندگی کنند باید آن را رعایت کنند.  کسانی که میخواهند در مقطع کارشناسی در فرانسه تحصیل کنند لازم است که حتما مدرک زبان فرانسه داشته باشند چون در مقطع لیسانس همه درس ها به زبان فرانسه تدریس می شود. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی سه سال است و افراد می‌توانند 10 ساعت کار دانشجویی در هفته داشته باشند.

 کسانی که تمایل دارند در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه تحصیل کنند باید حتما به زبان فرانسه مسلط باشند و مدرک زبان فرانسه داشته باشند و به دو صورت کلاس درس و تحقیق روی موضوع خاص پایان نامه را تحویل دهند و یا اینکه کلاس درس و کار مرتبط با رشته تحصیلی را داشته باشند که هر کدام از اینها را که انتخاب کنند یک تا دو سال دوره کارشناسی ارشد آنها طول میکشد و در کنار دوره تحصیل اجازه 20 ساعت کار دانشجویی را هم دارند.

 

فرانسه

 

 حتی برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه هم لازم است شما به زبان فرانسوی مسلط باشید و مدرک زبان فرانسه داشته باشید و طول دوره تحصیل در مقطع دکترا 3 تا 4 سال است و در کنار آن اجازه دارید که 20 ساعت کار دانشجویی داشته باشید. اگر تمایل دارید که برای کاهش هزینه ها بورسیه تحصیلی دریافت کنید باید با خود اساتید به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید و اگر اساتید بورسیه تحصیلی داشتند بتوانید با آنها صحبت کنید و این بورسیه را برای خود داشته باشید که نیازمند داشتن یک رزومه قوی هستید تا اساتید مطمئن شوند که می توانند به شما اعتماد کنند و بورسیه و شرایط را در اختیار شما قرار دهند.

 

 

 اگر دانشگاه های دولتی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و موفق شوید در این دانشگاه ها پذیرش بگیرید هزینه تحصیل شما رایگان است و فقط برای یک سری کارهای اداری 100 تا 300 یورو در سال از شما پول دریافت می کنند ولی اگر دانشگاه های خصوصی را برای تحصیل انتخاب کنید تا 30 هزار یورو در سال باید هزینه پرداخت کنید.

 

فرانسه

 

 کسانی که می‌خواهند وضعیت اسکان خود را در این کشور قبل از گرفتن پذیرش مشخص کنند باید بدانند که اگر تمایل به گرفتن خوابگاه داشته باشند به دو صورت خوابگاه به آنها تعلق می‌گیرد که یکی از آنها خوابگاه دانشگاه است که قیمت مناسب تری دارد و دیگری خوابگاه‌های هست که به صورت خصوصی به افراد می دهند که این خوابگاه قیمت بسیار زیادی ندارد و تقریبا 120 تا 350 یورو در ماه هزینه خوابگاه های دانشگاه و خوابگاه خصوصی 400 تا 700 یورو در ماه است و برای اینکه بتوانید خوابگاه را دریافت کنید باید یک ماه را پیش پیش به عنوان اجاره بدهید که مثل پول رهن شما در نظر گرفته می شود.

 یکی از خوبی‌های کشور فرانسه این است که به همه دانشجوهای خارجی کمک هزینه مسکن می دهد و کسانی که می خواهند این کمک هزینه را بگیرند باید دارای بیمه اجتماعی باشند و یک حساب بانکی در فرانسه باز کنند که دانشگاه بتواند به حساب آنها پول بریزد. لازم است حتما آدرس دقیق محلی را که می‌خواهند اجاره کنند برای دانشگاه ارسال کنند تا بدانند چه میزان کمک هزینه باید به این دانشجو پرداخت کنند.

 

فرانسه

 

 از بین شهرهای مختلفی که در فرانسه وجود دارد شهر پاریس نسبت به بقیه هزینه های زندگی بالاتری را می طلبد یعنی به طور متوسط 800 تا 1000 یورو هزینه خوابگاه می‌شود و 200 یورو هم هزینه خورد و خوراک و 45 یورو هم هزینه رفت و آمد و مترو می باشد.

رشته های بدون کنکور کاردانی علوم پزشکی و پردیس کیش

با توجه به استقبال زیادی که از ادامه تحصیل بدون کنکور توسط داوطلبان صورت گرفته است وزارت سنجش و آموزش کشور تصمیم گرفته است که در بیشتر رشته های گروه های آموزشی مختلف پذیرش را از طریق بدون آزمون و فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام دهد و پذیرش کنکور در دانشگاه های مختلف در دو نوبت روزانه و شبانه انجام می شود و علاوه بر دانشگاه های سراسری، دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی هم پذیرش بدون کنکور دارند.

 مشاوره تلفنی    مشاوره   مشاوره تحصیلی      مشاوره تحصیلی دانشگاه بدون کنکور         مشاوره دانشگاه بدون کنکور

 

بدون کنکور

 

علاوه بر ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد و همچنین ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد یک بازه زمانی دیگر مشخص می شود که در آن یک سری رشته بدون آزمون تعریف می شود و هر سال بیشتر شامل دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی می‌شود اما از امسال قرار است که یکسری از رشته های پیراپزشکی مقطع کاردانی برای دانشگاه های علوم پزشکی و پردیس رشته‌های شعبه کیش دانشگاه تهران و صنعتی شریف به این لیست اضافه شوند و بدون کنکور پذیرش دانشجو داشته باشند.

 

مطالب مشاوره          معرفی رشته های اعلام شده بدون کنکور کاردانی علوم پزشکی و پردیس کیش دانشگاه تهران و شریف

 

به علت سطح بالای آموزش در این دانشگاه ها خیلی از افراد علاقه مند هستند که رشته ای که به آن تمایل دارند را در این دو دانشگاه بگذرانند و به همین دلیل رشته های کاردانی که به این دو دانشگاه اضافه شده و در گروه علوم پزشکی قرار دارد به شما معرفی می کنیم تا با آگاهی بیشتر در مورد انتخاب رشته تصمیم بگیرید.

 

 

بدون کنکور

 

در مورد رشته های کاردانی علوم پزشکی باید بگویم که برای رفتن به این رشته ها یکسری شرایط عمومی به اضافه شرایط اختصاصی وجود دارد و بهتر است از همه این شرایط آگاهی کامل داشته باشید و بعد انتخاب رشته را انجام دهید. یکی از شرایطی که در مورد انتخاب این رشته ها وجود دارد این است که از نظر جغرافیایی در حوزه بومی دانشگاه قرار داشته باشید و محل تولد سکونت افراد و همچنین جایی که مدرک سه سال آخر تحصیلی را از آن را گرفتند باید به عنوان استان بومی این دانشگاه‌ها شناخته شود.

 

 

افرادی که میخواهند تحصیل مجدد داشته باشند یعنی کسانی که از مقطع کاردانی یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و یا حتی دکترای حرفه ای و تخصصی فارغ التحصیل شدند دیگر حق ثبت نام و شرکت در هیچ کدام از این دوره‌ها را ندارند مگر این که قبول کنند شهریه پرداخت کنند. از دیگر مواردی که افراد باید داشته باشد این است که از نظر جسمانی و روانی داره سلامت کامل باشند و بر اساس رشته ای که انتخاب می کنند پتانسیل فیزیکی مناسب آن رشته را داشته باشد.

 

بدون کنکور

 

با اینکه این رشته هایی که گفته می شود به صورت بدون کنکور پذیرش را انجام میدهند اما پذیرش به صورت نیمه متمرکز است و معمولاً از بین داوطلبان چند برابر ظرفیت موجود داوطلب واجد شرایط اعلام می شود تا بعد از اینکه مصاحبه ها صورت گرفت دانشگاه تصمیم نهایی را بگیرد که کدام یک از این دانشجویان صلاحیت ادامه تحصیل را دارند.

 

 

افرادی که به صورت بدون کنکور در این رشته های کاردانی گروه پزشکی پذیرفته می شوند می توانند به صورت رایگان از مزایای آموزشی برخوردار شوند و همه تسهیلاتی که به پذیرفتگان دولتی داده می شود به بقیه افرادی که از این طریق جذب شدند نیز تعلق میگیرد.

 

 

افرادی که از طریق این دانشگاهها و بدون کنکور جذب می شوند علاوه اینکه تعهد خدمت سه برابر مدت تحصیل دارند مدرک تحصیلی که به آنها اعطا می‌شود از طرف دانشگاه علوم پزشکی می باشد و دارای اعتبار لازم از طرف وزارت علوم می باشد و کسانی که می خواهند در مقطع بعدی این رشته ها ادامه تحصیل دهند لازم است که دوره تعهد خدمت شان را تمام کنند.

 

 

جدول کارآیی اعضا

 

بدون کنکور

 

شهرهای تحت پوشش  بومی برای هر دانشگاه

 

بدون کنکور

 

جدول رشته های تحصیلی مقطع کاردانی دانشگاه های علوم پزشکی

 

بدون کنکور

 

رشته های تحصیلی دوره های پردیس خودگردان دانشگاه تهران در پردیس بین المللی کیش

 

بدون کنکور

 

رشته های تحصیلی دوره های پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف در پردیس بین المللی کیش

 

بدون کنکور

 

 

شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیامنور، دی ماه 97

امسال هم مانند سال های گذشته دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور را انجام میدهد و افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه به صورت بدون کنکور هستند باید گوش به زنگ باشند تا به محض اینکه دفترچه ی ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور منتشر شد به صورت دقیق و کامل آن را مطالعه کنند تا بتوانند یک انتخاب رشته و ثبت نام خوب و با آگاهی کامل داشته باشند.

 

 مشاوره تلفنی    مشاوره   مشاوره تحصیلی      مشاوره تحصیلی دانشگاه بدون کنکور         مشاوره دانشگاه بدون کنکور

بدون کنکور

 

قرار است امسال از 29 دی تا 6 بهمن 97 سایت سازمان سنجش و آموزش کشور لینک ثبت نام در این دانشگاه را برای متقاضیان فعال کند و در این ثبت نام در رشته هایی که افراد می توانند بدون کنکور در آن ادامه تحصیل دهند مشخص شده است و وقتی که ثبت نام و انتخاب رشته آنها صورت گرفت ملاک و معیار سنجش آنها فقط بر طبق سوابق تحصیلی می باشد و معدل آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات آنها به عنوان سنگ محک آنها شناخته می‌شود و در هفته پایانی دی ماه 97 نحوه پذیرش دانشجویانی که قرار است بدون کنکور و با سابقه تحصیلی برای ادامه تحصیل در بهمن ماه سال 97 و همچنین مهرماه سال 98 پذیرفته شوند مشخص خواهد شد.

 

مطالب مشاوره

شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از دیماه 97

 

بدون کنکور

 

کسانی که علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور باشند میتوانند از 29 دی ماه تا 6 بهمن ماه 97 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و در آن تاریخ دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری در سایت قرار دارد و می توانند آن را مطالعه کنند و از شرایط و مدارکی که مورد نیاز است اطلاع پیدا کنند.

 

 

بر اساس اخباری که از دانشگاه پیام نور در دست است مدیر روابط عمومی دانشگاه اعلام کرده که پذیرش دانشجویانی که قرار است بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور صورت گیرد و در مهر ماه 98 تحصیل خود را آغاز کنند در اواسط بهمن ماه 97 منتشر می‌شود و داوطلبان اجازه دارند از 20 اسفند 97تا پایان مرداد 98 ثبت نام خود را انجام دهند تا شرایط آنها بررسی شود و در نهایت در اعلام نتایج مشخص شود که صلاحیت ادامه تحصیل در رشته های انتخابی خود را خواهند داشت یا نه. در صورت احراز صلاحیت و قبولی نهایی، با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاه ها مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام می دهند.

 

 

بدون کنکور